2

FAQ

Ik heb een vraag over ...

 

CODE

Waar vind ik mijn activatiecode?

  • Heb je een abonnement op Doremini, Doremix of Doremi? Je activatiecode voor Kid'i vind je op de cover van het novembernummer. 
  • Heb je een abonnement op Leesknuffel? Je activatiecode ontvang je bij je abonnement.
  • Heb je Sterretjes aan de hemel of Riki Rekenrups? Je ontvangt je persoonlijke activatiecode via mail.
  • Heb je Welkom - onthaaltaal voor peuters en kleuters? Je activatiecode vind je als apart blad in je leerkrachtenpakket of gedrukt in je zoekboekje.

Waar moet ik mijn code activeren?
Activeer je code eenmalig op de codepagina van deze site. Als je code geactiveerd is, log dan in de Kid'i-app in met je Kid'i-account.

Mijn code wordt niet aanvaard.
Om een code te activeren moet je aangemeld zijn. Een Kid’i-account aanmaken neemt maar enkele minuten in beslag, maar is noodzakelijk. Maak je account aan op de codepagina of in de app. Ga zeker ook even na of je alle karakters van de code duidelijk hebt ingetypt/gekopieerd.

Ik heb mijn persoonlijke activeringscode verloren.
Neem contact op met ons via helpdeskkidi@uitgeverijaverbode.be.

Er werd mij ooit verteld dat ik één code kan gebruiken op drie toestellen. Hoe gaat dat precies in zijn werk?
De code is uniek per klant en kan niet door verschillende gebruikers gebruikt worden. Maar eenzelfde account kan de app wel gebruiken op drie toestellen.

Activeren is niet meer mogelijk, het maximum aantal activeringen is bereikt.
Volgens de voorwaarden verbonden aan de code is het aantal activeringen bereikt.

Activeren is niet meer mogelijk, het maximum aantal gebruikers is bereikt.
De code van Kid’i is beperkt tot één gebruiker, behalve voor Sterretjes aan de hemel. (Zie de licentieovereenkomst

De code is verlopen of reeds gebruikt.
De code kan niet meer geactiveerd worden omdat de geldigheidsduur van de code verstreken is, of de code reeds door een andere gebruiker werd geactiveerd. (Zie de licentieovereenkomst

De code is niet geldig.
Er werd een verkeerde code ingevoerd. Ga na of de code correct werd overgenomen en vul die nogmaals in.


ACCOUNT

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
In de Kid’i-app klik je op ‘aanmelden’ en dan op ‘wachtwoord vergeten’.

Ik krijg de boodschap 'Dit e-mailadres is nog niet geregistreerd'.
De Kid’i-account werd met een ander e-mailadres aangemaakt. Probeer een ander e-mailadres in te vullen en je daarmee aan te melden.

Ik wil een nieuw wachtwoord aanvragen en krijg de melding ‘E-mailadres is al geregistreerd’
Deze melding krijg je wanneer je al een account hebt aangemaakt. Doorloop het registratieproces opnieuw met hetzelfde e-mailadres. Je oude account wordt overschreven en aangevuld met de nieuwe informatie.


INSTALLATIE

Installeer de Kid’i-app op een toestel naar keuze (pc, tablet (iOS of Android)).
Opgelet! Kid'i werkt enkel op een pc, tablet met iOS (iPad) en tablet met Android met de volgende systeemvereisten:

Hardware

  • 2Ghz processor
  • 1GB RAM (2GB aanbevolen)
  • 1024x768 schermresolutie
  • Geluidskaart en luidsprekers
  • Breedband internetverbinding
  • 55MB beschikbare schrijfruimte voor de applicatie

Besturingssysteem

  • Microsoft Windows 7, Windows 8 of Windows 10

Software

Na de installatie van Kid’i, open je de app en kies je je taal. Centraal zie je de icoontjes van alle producten in Kid'i.
Linksonder klik je op ‘aanmelden’.

  • Gebruik je Kid’i voor het eerst? Maak dan een Kid'i-account aan. Klik hiervoor op ‘registreren’.
  • Eens geregistreerd ontvang je een e-mail om de registratie te bevestigen. Klik op de bevestigingslink.
  • Open vervolgens de app opnieuw op je toestel en meld je aan met het door jou gekozen e-mailadres en wachtwoord.
  • Heb je al een account? Vul dan je e-mailadres en wachtwoord in en klik op ‘aanmelden’. 

Ik heb Kid'i al geïnstalleerd maar het programma wil niet starten.
Zorg ervoor dat je de meest recente versie van de app op je computer of tablet hebt. Verwijder het oude programma en download de nieuwe versie via onze installatiepagina.

Op welke momenten heb ik een internetverbinding nodig?
Bij download, installatie en registratie van de Kid’i-applicatie is een internetverbinding noodzakelijk. Ook wanneer je voor de eerste keer Kid’i uit de catalogus downloadt of telkens wanneer je een nieuw boekje wenst toe te voegen, heb je een internetverbinding nodig. Een uitbreiding van het aanbod of een inhoudelijke update van het bestaande aanbod zal pas zichtbaar zijn wanneer je opnieuw internetverbinding hebt.


DE TOEPASSING

De toepassing of bepaalde activiteiten in de toepassing lopen vast.
Start de Kid’i-app opnieuw op. Indien dat niet lukt, is er vermoedelijk een fout in ons systeem opgetreden. Gelieve contact op te nemen via helpdeskkidi@uitgeverijaverbode.be met de exacte vermelding van je code, het e-mailadres waarmee je geregistreerd bent of probeert te registreren en het type toestel waarop je dat wilt doen.


MELDING

'Binnenkort beschikbaar'
Vermoedelijk is de server tijdelijk overbelast omdat bijvoorbeeld te veel gebruikers op hetzelfde moment een nieuwe titel willen inladen. Probeer het later nog een keer.

Het boekje wordt niet herkend.
Vermoedelijk is er een fout in ons systeem opgetreden. Gelieve contact op te nemen via helpdeskkidi@uitgeverijaverbode.be met de exacte vermelding van je code, het e-mailadres waarmee je geregistreerd bent of probeert te registreren en het type toestel waarop je dat wilt doen.

Het boekje kon niet geactiveerd worden.
Vermoedelijk is er een fout in ons systeem opgetreden. Gelieve contact op te nemen via helpdeskkidi@uitgeverijaverbode.be met de exacte vermelding van je code, het e-mailadres waarmee je geregistreerd bent of probeert te registreren en het type toestel waarop je dat wilt doen.